jueves, 4 de febrero de 2016

ARGAZKI ELKARRIZKETA


Kaixo! Gaurkoan argazki elkarrizketa bat dakarkizuet, bertan, haurtzaroari gogorarazten didaten hamar argazki agertzen dira. Hauek, etorkizunean izan nahi dudan irakaslearen nortasuna markatzen dutela iruditzen zait; nire irakasle perfektuaren bidea hasteko oinarri izan daitezke honako arrazoiok.

LEHENENGO ARGAZKIA



Honako argazki hau ikustean, nire haurtzaroko oroitzapen ugari etorri zaizkit burura. Dakigun bezala, haur hezkuntzako geletan, ohikoa da bakoitzak bere izena josia duen amantala erbailtzea eta honek, hainbat funtzio betetzen dituela iruditzen zait.

Hasteko, oso garrantzitsua da umeentzat ordutegi zehatz bat finkatzea; honek, ohitura ezberdinak hartzen lagunduko bait die non beharrezkoak izango diren beren etorkizunean. Honako objektu hau, lagungarria izan daiteke aipatutako errutinara ohitzen laguntzeko.

Gainera, gelako ume guztiek daramate beraien amantal propioa, baita irakasleak re. Honek, denen arteko berdintasuna ahalbidetzen du. Gainera, ezinbestekotzat jotzen dut irakasleak ere amantala eramatea, bera ere, ume bakoitzaz gain, gelako zati garrantzitsu bat delako. Irakasleak, ikasle bakoitzaren lekuan jarri behar du, bera ulertu, lagundu eta aholkatu egin behar du; amantala janztea, hurbiltasun seinaletzat hartzen dut.

Argazki honek hainbat aspektan laguntzen dit nire irakaslearen irudia sortzen; umeekiko hurbiltasunarekin batera, elkarlana eta goxotasuna kontuan hartzen ditut kontuan irkaslea izateko orduan.


BIGARREN ARGAZKIA



Argazki honetan 4 urte dauzkat; mozorroturik gaude, inauteriak biat dira. Gure eskolan, haur hezkuntzan behintzat, guk egiten genituen geure mozorroa irakasleak lagundurik noski.

Lan hau egiteko, irakasleak, behar genuen motibazioa ematen zigun, lanerako gogoa pizten zigun; hauxe da hain zuzen ere irakasle batek egin beharrekoa, lanerako gogoa piztu eta hori egiteko motibatu. Hau egin ezean, oso zaila izango da haurrek arreta lortzea eta askoz ere zailagoa izango da lana egiteko prozesua.

Irakasleari gustatu egin behar zaio egiten duen lana, bestela, igarri egingo da eta umeek ere ez dute gustura egingo buru beharrezko ekintza, beraz, irakasle izateak inplikazio handia eskatzen duela deritzot.



HIRUGARREN ARGAZKIA




Honako argazki honetan Haur Hezkuntzako haur batek marraztutako bi marrazki ditugu. Argazki hau zuekin partekatzea nahi izan dut txikiagoa nintzenean asko gustatzen zitzaidalako marraztea; nire sentimendu, kezka eta zalantza guztiak marrazkien bidez adierazten nituen, libre sentitzen nintzen; oso eroso.

Irakaslearen zereginen barruan sartzen da ikasle bakoitzaren garapena ikusi eta ebaluatzea baina horrez gain, badira beste hainbat funtzio ere. Haur hezkuntzako etapan, sentimen eta bizipenak oso garrantzitsuak izaten dira; horretarako, komenigarria izango litzateke marrazkiak erabiltzea ume gehienei, niri bezalaxe, oso baliagarrian egingo zaizkielako.



Etorkizunean izan nahi dudan irakaslea motak ikasleen garapenak hurbiletik jarraitzea du helburu, lagundu eta ahalik eta hobeen hezteko asmoarekin.


LAUGARREN ARGAZKIA



Honako argazki honetan ikastolako umeak ditugu ikusgai eta euskal inauteriak errepresentatzen dituztela ikusten dugu. Mozorro hauek egiteko, irakasleak nola egin planifikatu zuen ondoren gelako umeen artean prozesua aurrera ondo eramateko.

Gainera, kalean daude, kalejiran dihoazelako; honek  zaintza eta koordinazioa eskatzen ditu irakaslearen partetik. Bi gauza hauek oso garrantzitsuak dira umeak gure kontrolpean edukitzeko. Bestalde, kantuan eta dantzan ari diren bitartean denen arteko elkarlana eta giro ona sustatzen da inor bakarrik laga gabe. Beren edadeko umeez gain, gainerakoekin ere harremana gauzatzen dute non oso garrantzitsua den haurrentzat lagun berriak egitea.

Nire etorkizuneko irakasleak aipatutako funtzio hauek beteko dituelakoan nago, plangintza, aholkua, zainketa eta eskolaz kanpoko jardueretatik zerbait ikasi eta ongi pasatzea.



BOSTGARREN ARGAZKIA


Argazki honetan parkean nago beste bi lagunekin. Ohikoa den gisan, haurrek izugarri gustuko duten jolas-tokian egotea; ni ere horrelakoxea nintzen. Nire ustez, parkeak hainbat gauzatarako balio die umeei jolasteaz gain. Alde batetik beren eskolako betebehar eta ardurez at gelditzen dira; hau da, deskoneksiorako balio die. Beste alde batetik, esperimentazioa martxan jartzen dute ekintza desberdinak eginez, adibidez: salto eginez, korri eginez...

Eskolako jolas-orduetan, irakasleak umeen garapena azter dezake beraiek konturatu gabe eta umeek libreki jolastean, nola lagundu edota beraiekin nola jokatu jakin dezake; hori bait da irakasleak egin beharreko gauzetako bat, bakoitzaren garapena jarraitu indibidualki  ahal den neurrian, honen denaren ondorioz, umeen aisialdia ezinbestekoa da.


SEIGARREN ARGAZKIA


Argazki honetan hainbat haur hezkuntzako haur ditugu ikusgai. Danborradan daude, denak batera jolasean. Honelako ekintzak oso garrantzitsuak dira umeek beren egutegian markatu beharreko egunak ikas ditzaten. Gainera, beraien arteko elkarlana eta koordinazioa sustatzen dugu. Irakasleak zaintza  lana egin beharko luke aurretik plangintza bat edukiz; ondoren, ekintza edota egoera ebaluatu beharko luke zer egon den ondo eta zer ez hain ondo jakiteko etorkizunean edo hurrengo urteean konpontzeko. Zati hau oso garrantzitsua da, nork bere burua ebaluatu gabe ez bait du aurrera jarraitzeko bide egokia aurkituko.


ZAZPIGARREN ARGAZKIA


Honako argazki honetan gelako haurren ama bat dago bere seme-alabaren gelakideei ipuina kontatzen. Niri asko gustatzen zaizkit ipuinak eta txikia nintzenean irrikitan egoten nintzen amak ipuin bat noiz kontatuko. Hauek ere, berdin dabiltza.

Eskola ez dago gizartetik at, gizartearen parte garrantzitsu bat da eta materia ikasteaz gain, haurrak hezitzen ditu. Askotan, haurrak hezitzea maisu maistren lana soilik dela pentsatzen dugu baina hori ez da hala; gurasoek ere, izugarrizko garrantzia dute haurren garapenean. Honela ba, gurasoak eta irakasleak elkarlanean aritzea ezinbestekoa da lanerako giro ona eta denen arteko elkarlana sustatzeko. Irakaslea gurasoekin elkarlanean aritzen bada, haurren garapena hobea izango da eta aurrerapen handiagoak egingo dituzte.



ZORTZIGARREN ARGAZKIA



Hemengo jostailu honek, jostailu lana egiteaz gain, beste hainbat gauzatarako balio du. Jolastailu honen bitartez, jolas sinbolikoa sustatzen dute, beren istorio propioa sor dezakete eta bitartean, konturatu gabe, sormena lantzen dute.

Irakaslearen funtzioetako bat sormena,indibidualtasuna, originaltasuna lantzea dira eta honako jolasak oso egokiak dira  haur hezkuntzako haurrentzako. Gainera, geletan mota askotarikoak egonez gero, egoera ezberdinak sor daitezke eta taldean edota bakarka jolasteko aukera zabala ematen dute.

Gainera, pertsona bakoitzak bere haurtzaroko jostailu gogokoena beti izaten du buruan, oroitzapen onekin erlazionatzen duelako, sentimenduak adierazten dituelako. Haurrengan ere oso garrantzitsua da sentimenduak adierazi edota irakasleak haur bakoitzaren egoera jakitea nola jokatu jakiteko eta ez denekin berdin jokatzeko.


BEDERATZIGARREN ARGAZKIA




Hemen, haur hezkutzako ipuin bat dugu ikusgai, dakigun bezala, ipuinak, asko erabiltzen dira haur hezkuntzako geletan. Istorio soilak izateaz gain, hainbat gai landu eta kontzeptu berriak ikasteko oso erabilgarriak dira. Gainera, haur gehienek gustuko dute ipuinak entzutea eta oso gustura egoten dira.



Etorkizunean, betiko ariketa aspergarriak planteatu beharrean, ipuinak erabiltzea gustatuko litzaidake haurrei irakasteko, atsegingarriagoa eta eraginkorragoa iruditzen bait zait.



HAMARGARREN ARGAZKIA


Honako argazki honetan koloredun egurrezko piezatxoak ditugu ikusgai. Haurra nintzenean orduan eta orduan pasatzen nituen bai eskolan eta baita etxean ere horrelakoxeekin jolasean dibertigarria iruditzen zitzaidan ez bait nuen beti berdina egin behar, aukeratzeko eta aldatzeko aukera nuen. Sormena bultzatzeaz gain, arazoak konpontzeko ere balio du eta forma bakoitzak dituen ezaugarri ezberdinez konturatzeko baliagarriak dira.

Irakasleak umeei esperimentaziorako tartea laga behar die, izango naizen irakasleak ez die dena eginda egingo, beraiek beren kabuz ikertzeko aukera izango dute, arazoak konpontzeko aukera. Horrelaxe izango bait da etorkizunean ere, beraz, honelako jolasek beren kabuz pentsatzeko balio dutela esan dezaket.

4 comentarios:

  1. Kaixo Ainhoa,
    Asko gustatu zait zure sarrera Haur Hezkuntzako oroitzapenei buruz; oso interesgarria da. Gainera, alderdi desberdinak azaldu dituzu; adibidez, zazpigarren argazkiak metodologiari egiten erreferentzia.

    ResponderEliminar
  2. Kaixo Ainhoa,
    Oso interesgarriak iruditu zaizkit zure iraganeko argazkien hausnarketak, denekin bat nator eta gainera, bertan etorkizunerako aurrerapausoak izan daitezkeenak daudela deritzot.

    ResponderEliminar
  3. Milesker Ainhoa zure ekarpenengatik. Zure argazki-elkarrizketa irakurtzean zazpigarren argazkiarekiekin komentatzen duzuna interesgarria iruditu zait:

    "Eskola ez dago gizartetik at, gizartearen parte garrantzitsu bat da eta materia ikasteaz gain, haurrak hezitzen ditu."

    Uste duzu egungo eskolaren "hormak hautsita" daudela. Gehiago egin zitekeen familia-eskola-gizartearen arteko lankidetza sustatzeko. Nola posizionatzen zara gai honen inguruan?

    ResponderEliminar
  4. Kaixo Aingeru,

    Nire ustetan, aurrera pauso handiak eman dia eskola, gizarte eta familiaren arteko harremanak hobetzeko; hala nola, eskolak antolatzen dituen aisialdiko ekintzetan gurasoen parte hartzea handitu egin da eta horrek gizartean islada handia izan du. Hala ere, oraindik ere, egiteko lan handia dagoela deritzot eta denon elkarlanaren bitartez gizarte hobe bat sortuko dugulakoan nago.

    ResponderEliminar